Doar câteva sutimi diferenţă la repartizarea pe liceu au schimbat complet traseul unor adolescenţi care îşi doreau să intre la cel mai râvnit profil din Bucureşti. Media 9.95 a fost prima peste linia de admitere. Karina are media 9.92 şi s-a clasat mai jos de poziţia 200 în ierarhie.
Cu această medie, Karina n-ar mai fi avut nicio şansă să intre la cea mai dorită clasă din Bucureşti, profil matematică informatică bilingv de la Colegiul Sfântul Sava. Adolescenta nu a fost printre primii 26 de norocoşi.
„Am avut prima opțiune Lazăr, ştiintele naturii, apoi mate-info, apoi am Sava, mate info bilingv”, a declarat Karina pentru observatornews.ro.
Diferenţele de două, trei sutimi au schimbat complet traiectoria unor elevi.
„Diferența între un copil cu 9.92 și 9.90, diferența între ele cel puțin 500 de copii. Au fost notele foarte mari și multe. Probabil dacă puneam prima opțiune aș fi intrat”, adaugă Karina.
Specialiştii în Educaţie îi asigură pe elevi că valoarea lor e aceeaşi. La polul opus, România e reprezentată şi de elevii care au intrat la liceu cu media 1 sau 2.
Ceea ce unii dintre elevii de top numesc eşec acum, nu e deloc aşa. Inflaţia de valori este explicată de specialişti prin subiectele prea uşoare făcute de Ministerul Educaţiei.
„Cum într-o clasă media minimă de admitere să fie 9.95 din 10 puncte? Aşa ceva este absurd. Aceste medii mari rezultă din probleme foarte uşoare, şi atunci înseamnă că ele nu reflectă corect câta carte ştiu copiii pe bune”, spune Marian Staș, expert EDU.
Caruselul emoţional poate fi extrem de periculos pentru un adolescent dacă familia nu îl susţine în această perioadă, avertizează specialiștii.
Ana Maria Oancea, consilier școlar, explică faptul că se poate declanșa o „revoluție” în sufletul copilului bine pregătit, care a muncit dar nu a intrat acolo unde a vrut.
Cel mai rău lucru pe care îl putem face copilului nostru este să impunem propriile standarde, acelea pe care noi nu le-am atins, e clar ca e necesară o școală a părinților, mai spune experta în Educație.